Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.www.info@dreambikes.se. Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! 

Priser
Samtliga priser är inkl. moms. Eventuell kostnad för frakt enligt vår prislista tillkommer.
Vi reserverar oss för prisändringar i form av valutaändringar, leverantörs prishöjningar
eller liknande efter din beställning. Om sådan situation inträffar kommer du att underrättas
av dreambikes.se om det nya priset. Du har då rätt att avbeställa varan.

Order
En order är bindande och i de fall vi inte har möjlighet att gå in och radera en order innan den skickats kommer kund bli debiterad för fraktkostnaden och administrativavgift.

Leveranstid

Leveranstiden för varor som finns i lagret är vanligtvis 5-7 arbetsdagar från beställningsdagen. Beställningsvaror har en leverans tid på ca 20 arbetsdagar . Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta så snart som möjligt. Vi reserverar oss för slutförsäljning , eventuella prisfel samt leverantörs problem.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer.  Dreambikes.se tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits.

Leverans
Våra varor levereras omonterade viss montering krävs.
Varor över 20 kg skickas med DHL hem till dig. Avisering sker via sms i första hand. 
Varor under 20 kg skickas med DHL och levereras till ett utlämningsställe (mack eller närbutik).
Om det inte finns något utlämningsställe i närheten av dig skickas varan direkt hem till dig.
(I vissa fall kan det vara annat som orsakar att du får hemleverans).
Det är då viktigt att du finns på plats för att ta emot din vara.
Är du inte hemma får du hämta varan på DHL:s  utlämningsställe (kan i vissa fall vara flera mil bort).
För att slippa extra kostnader i samband med leverans uppmanar vi dig att hålla koll på din leverans. 
Vi bekostar inte en extra utkörning.

Vid ej uthämtad beställning debiterar vi för tur samt returfrakt + administrativ avgift på 450kr. Obs! För ej uthämtad Motorcykel debiteras 2000 kr.

Transportskador
Rutiner vid skada, brist i leverans och saknad sändning:

  • Kontrollera godset så att rätt antal kolli mottagits och om synliga skador finns på emballaget/godset.
  • Notera skadan på kvittenslista eller fraktsedel direkt vid mottagandet.
  • Skadat gods och emballage ska sparas och fotograferas, skicka bilderna till info@dreambikes.se .
  • Dolda skador ska anmälas skriftligen inom 7 dagar till info@dreambikes.se. En dold skada är en skada som inte var synlig på emballaget vid mottagandet utan upptäcktes vid uppackningen.
  • Vid saknat gods ska ni i första hand kontakta fraktbolagets kundtjänst. DHL: 0771-345 345

    Övrig information 
    Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. 
    Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss 
    färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. 
    Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. 
    Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.

    Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande 
    såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. 
    Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats 
    av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. 
    Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Dreambikes.se. Genom att beställa varor på Dreambikes.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på Dreambikes.se

Vi använder oss av Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.  Se https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/checkout (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

Vid beställning över disk betalar du genom förskottsbetalning till vårt bankgiro alternativt swish. Vi kan inte ta emot kort eller kontanter.

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 450 kr, utom motorcykel som kostar 2000 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 kr samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

Priser & Frakt

Alla priser är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en fraktavgift. 

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att varan inte packats upp och monterats samt att den returneras i oskadat skick. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Dreambikes.se har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta, info@dreambikes. se
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • ordernummer
  • fakturanummer
  • titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Du måste själv bekosta returporto. Retur skickas till :

VJG Trading AB
Lötängsgatan 6
83001 Gävle.

Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Vi åtar oss inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Vi löser inte ut varor som skickas mot postförskott / efterkrav.Varan bör returneras i eller tillsammans med sin originalförpackning.
Ångerrätten tillåter konsumenten att öppna förpackningen och prova varan.
Ångerrätten gäller dock inte om konsumenten ändrat eller skadat produkten på något sätt.
Ångerrätten är ej tillämplig för företag.
Ångerrätten kan inte utnyttjas i de fall varan reparerats mot garanti.

OBS! ångerrätten, returrätt gäller inte våra beställningsvaror.

Falska ordrar
Alla obetalda beställningar som inte avbeställs inom 5 dagar klassas som en falsk order.
Görs detta upprepade gånger riskerar kunden att debiteras med 300kr i hanteringsavgift.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara regleras via klarna. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan på produkten (Dock ej fraktavgifter).

REKLAMATION

Reklamationsrätten är lagstadgad och gäller alla produkter. Den största skillnaden mellan reklamationsrätt och garanti är att under reklamationstiden så ligger bevisbördan hos konsumenten att bevisa att felet är ursprungligt.

Definitionen av ett ursprungligt fel är att felet har funnits redan vid leverans och att användaren inte har kunnat påverka felet, samt att felet inte beror på exempelvis slitage, onormal användning, vanvård eller någon form av yttre påverkan (exempelvis tapp- eller vätskeskador). På www.lagen.nu kan du läsa lagen i dess helhet.

Om det visar sig vara fel på en vara du beställt har du rätt att reklamera den. Du ska meddela oss att du vill reklamera varan snarast efter att felet upptäckts. För snabbast handläggning rekommenderar vi att du reklamerar via vårt reklamationsformulär här

TVIST

Vid en eventuell tvist har du som kund möjlighet att vända dig Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få ditt ärende prövat. För att komma i kontakt med ARN besök www.arn.se Vår policy är att följa ARN:s rekommendationer.

Reservationer

Dreambikes reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Dreambikes förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Dreambikes är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Dreambikes följer lagen om distanshandel. Läs mer här

På våra Motorer lämnas en funktionsgaranti. 
Funktionsgarantin innebär att vi garanterar att varan är hel, komplett och fullt fungerande vid leverans. Efter det att fordonet monterats och tagits i bruk upphör denna garanti att gälla och kunden får därefter bekosta eventuella reservdelar och reparationer själv.

Fordon som är avsedda för lek- och tävlingsverksamhet och som endast får framföras på tävlingsbana eller annat avhyst område förväntas utsättas för så hårt slitage att någon garanti inte kan lämnas efter det att fordonet tagits i bruk. Detta gäller för samtliga fordon i segmentet, oberoende av fabrikat eller prisklass.

Det är av stor vikt att du kontrollerar varan och att allt fungerar innan du tar fordonet i bruk. Skulle fel eller brister såsom fraktskador och fabrikationsfel upptäckas, skall detta omgående anmälas till oss via reklamationsformuläret som du hittar under byte & retur.

Garantin täcker inte:
Fel/skador uppkomna p.g.a. handhavandefel, oaktsamhet, skada, bristfällig/felaktigt utförd service, förslitningsdelar som t.ex. däck, batteri, bromsdelar, drivrem, lager/bussningar/tätningar, lampor etc.
Garantin täcker heller inte karosseriplast eller korrosion (om inte skadan fanns redan vid leverans).

Alla garantier börjar gälla samma datum som varan köps (kvittodatum).

Är något oklart så tveka inte att höra av er till vår kundtjänst.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar. 

Skador

Dreambikes.se i frånsäger sig allt ansvar om produkterna används på ett sätt som kan förorsaka personskador,
dödsfall och materiella skador eller som strider mot gällande lagstiftning.

FÖRETAGSUPPGIFTER

Dreambikes

VJG Trading AB

Lötängsgatan 6 803 01 Gävle

Telefon: 0733629318 eller 0700135400

e-post: info@dreambikes.se

Vårt organisationsnummer är 559176-8816

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 14.00-20.00.

 

 

Get smoooth.

Köp det du vill.

Betala hur du vill med Klarna.

Det är du som shoppar, så du bestämmer hur du vill betala. Varje gång du shoppar hos oss kan du välja Betala nu, Betala senare eller Dela upp med Klarna. Det är smoooth.